donderdag 20 mei 2010

een pittig geschenkje uit de hemel

Volgens mij heb ik een kadootje gekregen. Of een aanmoediging. Het lag een paar dagen geleden zomaar ineens op de rand van mijn balkon. En het kan eigenlijk bijna niet anders dan dat het daar door een vogel is neergelegd: een halve maar nog steeds behoorlijk grote pit. Een koolmeesje zou zich er een breuk aan getild moeten hebben, maar dan is het is vast óf van de Vlaamse gaai, óf van de twee enorme en gìtzwarte kraaien die hier in de hoge boom een nest hebben (en waarvan er laatst één, luid krassend, de gaai van mijn balkon wegjaagde, wat echt heel ontzagwekkend was om van zo dichtbij te zien en te horen). En daar houdt mijn 'rationele fantasie' helaas op: ik kan niets of niemand anders bedenken. Maar ik vind het zo ook al een heel mooi verhaal. En de pit wordt met de dag roder aan de bolle kant. Dat laatste heeft vast een biologische verklaring. Maar ik vind het hele gebeuren al met al zó bijzonder, dat ik de pit inmiddels dankbaar op mijn altaartje heb gelegd ;-) En morgen zal ik de inmiddels lege pindazakjes vervangen.

Feathered blessings, Marielle

DSC02925 

7 opmerkingen:

  1. Het lijkt erop dat ze je willen bedanken voor de overheerlijke pinda's :-)
    Wat kijk je uit op een mooie tuin zeg!
    groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mariëlle, ik ben je kruimels gevolgd en kom zomaar in jouw "natuur" terecht!
    Een zéér rustige webloggebruikster zie ik..
    Soms is dat wél zo verstandig!
    Bedankt voor je bezoekje en beschouw de niet-verwaande roos dan maar als een geschenkje aan jou!
    Groetjes (@@@)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Fluitenkruid: ja en de geruchten zijn dat de sloop nog wel even kan gaan duren.. in dat geval kan ik heel binnenkort naar beneden en kan ik ook rechtstreeks vanuit huis in die prachtige tuin gaan zitten.. die dan helemaal alleen voor mij is ;-)
    @Walter rustig met jouw maatstaven ;-) maar vergis je niet: ook ik heb mn buien... bedankt voor het geschenkje :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet je hem planten en kijken of er iets uitgroeit. Het ziet er wel bijzonder uit in ieder geval.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nah.. weet je dat ik dáár nou nog geen seconde aan gedacht heb?! dát ga ik natuurlijk doen! :)) ik hou je op de hoogte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mensenlieve Marielle,
    Toeval bestaat niet en doordat je reageerde op mijn verhaaltje, liet je me weten dat ook jij een blog hebt. Inspirerend om te lezen hoe je in het leven staat. Prachtig! Magie en kadootjes van het leven, lijken soms ontzichtbaar. Jouw reactie is een kadootje, je weg die je bewandelt voelt als nogmaals geen toeval. Je geeft weer op je blog dat je weg als heel lang geleden is uitgestippeld. Dat is herkenbaar. Het her-inneren ervan is vaak wat verder weg. In de ruimtes van je geest is het aanwezig alleen is het aantikken ervan even nodig. Dank jij wel voor je reactie en voor het zijn wie je bent.

    Liefs, Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi kado van de gevederde vrienden. En het zou wel heel fijn zijn als je straks vanuit je huisje zo de tuin in kunt stappen. De tuin ziet er heel vredig uit.
    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt bijdragen aan mijn weblog :)
Je kunt altijd reageren met Naam/URL (url kun je leeglaten)

Op de hoogte blijven van reacties na jou? klik op 'Aanmelden via e-mail'

Een fijne dag/nacht verder! Marielle