maandag 24 mei 2010

levensloop

Aan een picknicktafel te midden van een zo goed als verlaten stukje overweldigende natuur had ik het met drie vriendinnen over grote en minder grote levenskwesties. De tijd vloog voorbij. En daar ergens middenin schoof zij voorbij. Heel langzaam. Het deed iets met me, maar wat precies weet ik niet. Het was zo krachtig en tegelijkertijd zo nietig. Zo tijdloos en tegelijkertijd zo vergankelijk. Zo ver weg en tegelijkertijd zo dichtbij. Zo onbeduidend en tegelijkertijd zo veelbetekenend. Het was zó mooi. Ik wilde het vereeuwigen, maar ik was te laat, hoe langzaam het ook ging. Alsof alleen míjn tijd even stil had gestaan. De avond ging door. Maar ze kwam terug. Deze keer was ik niet te laat. Maar de exacte symboliek heb ik niet kunnen vatten.

Timeless blessings, Marielle

DSC02945

DSC02946

8 opmerkingen:

  1. Sommige ervaringen zijn te bijzonder om uit te leggen. Een mooie plek daar! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb dat met mijn 'oude' vriendin ook, als ik haar hoor praten, als ik haar zie of haar verhaal lees, dan is het net alsof ik in de toekomst kan kijken en zeker weet dat ik altijd zal blijven wie ik ben, dat ik altijd plezier zal beleven aan de dingen waar ik nu ook van hou. En ook hoe waardevol het leven is. Fijn om zulke ervaringen te hebben. En nu ga ik weer lekker naar buiten van de dag genieten, jij ook een fijne dag.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanavond ben jij op mijn pad gekomen.
    Toevallig? Ik weet het niet.
    ,,Geboren tijdens hevig onweer,, dat sprak me aan. Je bent dus voor niets en niemand bang?

    Ik ga je volgen want jouw kruimeltjes lijken me wel wat.

    Groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tijd binnen de tijd, een magisch moment:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mensenlieve Marielle,
    Wie het ook was die aan jou verscheen, magie is overal, dat is zeker. Wie weet kom jij er nog achter of was ze een voorbijganger die bij jou, jullie even aanwezig wilde zijn. Even niet alleen en juist opgemerkt worden. Wie weet. Bedankt voor je kruimels en voor je ziens en schrijfwijze. Ook ik volg je vanaf heden en niets is voor niets ook dat is geen toeval, dank jij wel.

    Espavo, Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woon je kort bij een molen,ga dan snel weer eens aan het werk...de wieken moeten blijven draaien,want de kraaien doen ze tot stilstand staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom hier eens even je "geaardheid" checken, sister!
    Ach, wat ik ook ben...in ieder geval te oud voor je! Een veilge kus van me...hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mariëlle..
    Dacht werkelijk dat ik hier al als volger bij stond, je stond wel reeds vermeld op mijn bloglijst.
    Heb het effe rechtgezet.
    Groetjes van deze vage figuur...(@@@)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt bijdragen aan mijn weblog :)
Je kunt altijd reageren met Naam/URL (url kun je leeglaten)

Op de hoogte blijven van reacties na jou? klik op 'Aanmelden via e-mail'

Een fijne dag/nacht verder! Marielle