woensdag 10 maart 2010

hoe de leeuw, de ram & de koe de lente inluiden

Mars loopt weer recht! Sinds vanavond 18:07 uur. En vanaf morgenavond dezelfde tijd weer op volle snelheid. Aangezien mijn vorige weersvoorspelling aan de hand van astrologie helemaal de mist in ging, zou ik mij er niet meer aan wagen. Maar vandaag was er geen mist te bekennen en waren hemel en hoofd helder, dus ach.. ik werp een natte vinger in de lucht en een blik in Solar Fire.

Het is afgelopen met de kou! Mars, de planeet van onder andere hitte, staat in Leeuw (het teken van de Zon). En over tien dagen, 20 maart, ook aan het begin van de avond, glijdt de Zon het teken Ram in (en dat is weer het teken van de planeet Mars). Dit is het astronomische begin van de lente. En van Ostara. Iemand die daar momenteel níet naar verlangt?

Vanaf dat moment (20 maart, 18:33 uur) zijn de Zon en de planeet Mars dus gezellig op bezoek in elkaars teken (en staan ze ‘in receptie’ zoals dat in de astrologie heet). Met een opperbest en dus zonnig humeur verstrengelen ze hun krachten en vormen ze een extra energetisch krachtveld. Als dat geen warmere dagen voorspelt (eet ik mijn muts op). En met een beetje lef (en huis-tuin-en-keuken-astrologie) ga ik nu zeggen dat 25 en 26 maart twee écht warme uitschieters zullen zijn... (brr)

Eén ding is in ieder geval zeker: eind maart mogen de koeien weer naar buiten! :)

Warm spring-like blessings, Marielle



PS: vannacht droomde ik dat Karen mij heel hard op de vingers tikte voor dit bericht. Ik werd alleen net wakker voordat ze me ging uitleggen waarom...

10 opmerkingen:

  1. Klinkt goed, de kou het land uit. Ik denk nu al aan terrasjes, in allerlei varianten, terrasjes aanleggen (heet dat zo?), terrasje pakken (graag zonder opdringerige oude mannen), lekker bbq-en om het terras. Oja en de vlier naast het terras plaatsen.

    De test is goed gelukt trouwens.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk er naar uit, het blijft telkens zo koud en wil zo graag naar mijn tuintje. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dat zijn tenminste fijne weersvoorspellingen! Dank daar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat jouw voorspelling uit mag komen. Ik zie die twee warme dagen wel zitten, zo eind maart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop ook dat die weersvoorspellingen uitkomen! Momenteel zit de kou in heel mijn lijf. Ik mag truien aantrekken en verwarmingen zo hoog zetten als ik wil... Het enige wat ik krijg is een warm hoofd en een even kou binnenste. Hemeltje, nooit gedacht dat ik bijna zou smeken om warm weer, want de kou daar heb ik het toch wel weer mee gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb in mijn tuin al weer de doortrekkers gezien, de vogeltjes, die op weg zijn naar het hoge noorden.
    een paar dagen, toen waren ze weer weg:))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. laten we het hopen dat de weersvoorspellingen uitkomen,ik denk dat iedereen wel naar het voorjaar verlangen.
    de dieren vogels ed zijn al aan het nestelen en de honden bij ons hebben de kolder in de kop dus het zit eraan te komen.
    vroeger kon ik het altijd aan de stand van de haren van onze kort haar katten zien of er weersverandering in de lucht zit maar bij tombol lukt dat helaas niet met al die lange haren.

    heel fijn weekend,lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voorspellingen,reacties,
    Je beweegt ons keer op keer,
    Blijf in de spiegel kijken,
    Wie was marielle ook al weer.

    Wat hun dochters weten verontrust de moeders niet,
    maar wel de manier waarop ze erachter zijn gekomen.

    Met goedkeuring van mijn moeder,
    Rasmus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat je gelijk krijgt! Lente, heerlijk...

    Hoorde net bij het weerbericht dat de temperatuur volgende week in de dubbele cijfers komt..

    Fijne zondag, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, deze geloof ik veel meer dan de weermannen! ik hoop ook echt dat ze uitkomen. ik vind winter geweldig, maar wel op zijn tijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt bijdragen aan mijn weblog :)
Je kunt altijd reageren met Naam/URL (url kun je leeglaten)

Op de hoogte blijven van reacties na jou? klik op 'Aanmelden via e-mail'

Een fijne dag/nacht verder! Marielle