maandag 1 maart 2010

“de vingerwijzing gods”

Er zijn mensen die vaker dan anderen ervaren ‘waarom heb ík dat nou weer?!’, die zich ‘anders’ voelen, vaker in uitzonderlijke situaties terecht komen,  het gevoel hebben in een patstelling terecht te zijn gekomen,  een gevoel van onrechtvaardigheid hebben, last van aanvangstwijfel hebben, uitzondering op de regel zijn en de ‘boel’ altijd onbedoeld weer op hun kop zetten, bij wie plannen geen zin heeft omdat alles toch altijd anders uitpakt en die het gevoel hebben altijd te Zoeken met een hoofdletter Z.

Wanneer je dat herkent bij jezelf is de kans heel groot dat er in je horoscoop een, zoals dat in de astrologie heet, jodfiguur, ongeaspecteerde planeet of een duet te vinden is.

Deze figuren staan over het algemeen voor  een uitzonderlijke talent, maar als je het niet weet of niet goed weet hoe je er mee om moet gaan, kun je er behoorlijk last van hebben. Meestal voel je je onzeker in datgene waar juist je enorme kracht ligt. Een ander herkent die kracht. Jij absoluut niet.

Een ander kenmerk is dat de tweede helft van je leven wat betreft benadering en activiteiten compleet anders verloopt dan de eerste. En dat je te maken krijgt met keerpunten. In alle opzichten. In je familie en in de maatschappij. Je bent de ‘aanslingeraar’ voor de oplossing..
Toen ik Karen er voor het eerst in de les over hoorde vertellen ging er een wereld van herkenning voor me open. Ik heb maar liefst drie duets in mijn horoscoop. Ik ben dan ook altijd al Zoekende (mijn oude weblog is één groot vraagteken met een hoofdletter Z) ;-) en ik heb het plannen laten varen, omdat alles toch altijd anders verloopt. En als ik zelf niet dacht ‘heb ik dat weer?!’ dan wees een ander mij daar wel op. Ook ben ik regelmatig de uitzondering op de regel.

Is zo’n figuur geactiveerd dan kan de turbulentie inzetten (ik vermoed dan ook dat tenminste twee van de drie knoppen om zijn). Mijn talent(en) heb ik nog niet ontdekt, maar dat ik ze heb is een ding dat zeker is ;-) De meegekregen tips zijn: leef in het NU, accepteer je lot en geef mee, pin je niet vast op planningen en bedenk dat Zoeken je doel is.

Hm.. lastig. 

Een troost: mensen met deze figuren zijn van grote betekenis en brengen verandering. De erkenning komt echter pas vaak na je dood. Ach.. daar kan ik wel mee leven.

Extraordinary searching blessings, Marielle

de jod figuur

8 opmerkingen:

  1. MIjn reactie is denk naar het rijk der fabelen gereisd of naar een ander sterrenstelsel. Ik probeer het opnieuw, nog maar eens, een herhaling van zetten zoals zo vaak de laatste tijd.

    Maar meid, heerlijk een levenlang zoeken en hopelijk ook vinden. Je haalt veel uit astrologie. Jouw stukjes daarover wekken toch wel enigzins mijn belangstelling.

    En je hebt me ook nieuwsgierig gemaakt met je dromen, ik ben zo benieuwd. Hoor ik er nog iets van? Ik hoop het.

    Ik ben ook nog nieuwsgierig hoe het er op het notenfront aan toe gaat. Is er al iets bekend.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mariëlle, wat een boeiend stukje, ik neig om nu meteen de horoscoop door te spitten die een vriend ooit voor me gemaakt heeft om te kijken of ik er ook eentje ben :-)
    Wat een boeiende materie is dit toch, ik stond heel erg verbaasd toen ik diezelfde horoscoop voor het eerst las.
    Ja, hoe is het aan het notenfront? x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve haga en fluit :)
    bedankt voor jullie reactie!
    astrologie is inderdaad voor mij een heel mooie aanvulling en vaak ook een spiegel. naar binnen en naar buiten.
    wat betreft de noten: ik heb nu enkele onderzoeken gehad en de hazelnoot sprong er ernstig tussenuit (gevolgd door de amandel, paarden en voorjaarsbomen) en nu word ik binnenkort door het UMC opgeroepen om met een diëtist te bespreken wat ik wel en niet mag eten en waar ik op moet letten.
    liefs, marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, je raakt me op iets wat ik precies nodig had. Al weet ik niet hoe ik hier mee verder moet.

    Ik ga even zoeken en googlen om uit te vinden wat dit voor me betekent.

    liefs Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gelijken allen daarin op elkaar,dat wij in elk detail verschillen.
    De herkenning van je verhaal,lijkt ook dat detail te niet te doen.
    Het woord duet ken ik slechts als een algemene term voor een activiteit die door twee personen wordt uitgevoerd.
    Dat woord (her)ken ik niet,zoals beschreven.
    Ik ben dan ook maar een leek in astrologie.
    Mijn vergissing bestond erin mezelf te houden voor degene die ik alle dagen in mijn'spiegel'zag.

    Anyway,je boeit.
    Een lichte vorm van erkenning mag je nu al niet ontzegd worden!!!!


    Rasmus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve roelien.. dat het je raakt zegt al zó veel (zonder zweverig over te willen komen)
    ;-) het raakte mij enorm toen ik er voor het eerst over hoorde en vervolgens over las. en nog. ik weet niet precies wat je wilt googlen, maar als ik je ergens bij kan helpen... ik kan sowieso kijken of het in je horoscoop voorkomt als je dat wilt. dát heb ik zo gedaan. (geldt ook voor haagje en fluit natuurlijk) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ruud geldermans15 april 2010 om 12:15

    Herkenbaar, heb bij Karen astrologie gevolgd 2 jaar lang , met de zon , maan en neptunus ongeaspecteerd en een jod met mars , saturnus en venus. ZO , en nu maar Zoeken haha ,groetjes Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, of ik mezelf herken??? Hahahaha, dit sluit NAADLOOS aan bij wat ik je van 't weekend vertelde over mezelf :D

    Heerlijk, eindelijk weet ik dat ik dus gewoon 'normaal' ben, ik heb gewoon een jodfiguur in m'n horoscoop! Heb ík dat???? LOL

    Dank voor de link, deze kruimel is zeer verhelderend! xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt bijdragen aan mijn weblog :)
Je kunt altijd reageren met Naam/URL (url kun je leeglaten)

Op de hoogte blijven van reacties na jou? klik op 'Aanmelden via e-mail'

Een fijne dag/nacht verder! Marielle